COMUNICAT DE LA FAGIC SOBRE LA SITUACIÓ ACTUAL DEL POBLE GITANO A CATALUNYA

This post is also available in: Español (Spanish)

Davant el nou escenari de convocatòria d’eleccions pel proper dia 21 de desembre, exigim a les diferents forces polítiques que tinguin en compte la veu i el punt de vista de les comunitats gitanes presents a Catalunya.

El poble gitano disposa d’un teixit associatiu molt important i present a tot el territori,  i les entitats gitanes de Catalunya sempre han mantingut bones relacions amb tots els partits polítics. Per aquets motius esperem que els diferents programes electorals tinguin en compte les necessitats, realitats i sensibilitats del poble gitano, respectant al mateix temps la nostra diversitat.

De la mateixa manera, demanem polítiques actives vers les comunitats gitanes des de l’enfocament inclusiu i incloent.

La FAGIC està  disposada a reunir-se amb totes les forces polítiques per tal de perfilar, conjuntament, com volem que sigui el futur del poble gitano a Catalunya. Necessitem que la nostra veu i presència sigui visible i real.

La FAGiC és l’entitat gitana referent a Catalunya i, amb les seves 96 associacions federades treballa en xarxa per un mateix objectiu: acompanyar el nostre poble des de l’enfocament de drets i amb una perspectiva de gènere. Social i políticament, som l’entitat gitana de referència al territori, i treballem en xarxa amb altres entitats gitanes i no gitanes tant a Catalunya, com a la resta de l’Estat i a Europa.

La nostra proposta de punts a incloure als programes electorals és:

1.-Proposem el reconeixement dels símbols del Poble gitano a nivell cooficial: bandera, himne, idioma, història i cultura.

2.- Suggerim la creació de l’Institut Català del Poble Gitano.

3.- Demanem que el Parlament de Catalunya, segons l’aprovat el passat mes d’octubre al Parlament Europeu, dicti una Llei transversal contra l’antigitanisme.

4.- Dissenyar  conjuntament les polítiques que puguin ajudar a la millora  de les condicions de vida de les comunitats gitanes, especialment a les més desprotegides.

5.- Programa concret de beques i circuits específics pels/les estudiants gitanos/es.

SASTIPEN THAJ MESTIPEN